sreda, 18. julij 2007

Terapija z živalmi

Danes sem prebirala napisan znanstveni članek na temo Kosmati ljubljenčki lahko zdravijo (revija Viva). Že nekaj časa pa s kolegicami delamo seminarsko nalogo, na temo kakovosti v dveh domovih starejših občanov, na Fakulteti za upravo. Domovi za starejše občane in pa tudi druge ustanove, ki so namenjene manj pokretnim ljudem, psihično bolnim in pa duševno motenim osebam, se morajo v današnjem svetu hitro prilagajati na nove načine zdravljenja. Terapije z živalmi so dopolnilne terapije. Kljub terapiji je še vedno pomembno, osnovna zdravstvena nega (živali so le dopolnitev njihovega vsakdanjika).
Več o terapiji z živalmi preberete v reviji Viva. Jaz pa lahko na podlagi izkušenj povem, da živali velikokrat pripomorejo k dobri volji in pa posluževanju športnim aktivnostim ljudi. Z Lucy preživim veliko časa in vem da ko bom prišla domov bo mahala z repkom in se veselo vrtela okoli mene. Ponavadi je dobro, da si ljudje omislijo žival v situacijah, ko ostanejo sami, saj jim živali zapolnijo čas. Žival potrebuje poleg hrane, tekočine, kratkih in enkrat na dan daljših sprehodov tudi nežnost. Jaz imam psičko za to, da jo razvajam in ker imam res rada kosmatinčke. V primeru, ko človek ne more biti več tako aktiven, pa pomaga tudi terapija z živalmi. Starejšim ljudem daje neko motivacijo, da telovadijo s tem ko jih božajo na svojih posteljah (to velja za tiste, ki težko hodijo oz. sploh ne morajo) ali se z njimi sprehajajo po parku.
No ker pa naj še spomnim tiste, ki imate žival doma, da je ob taki temperaturi tudi njej vroče in da potrebuje na dan vsaj 3x svežo vodo.

4 komentarji:

Anonimni pravi ...

...moje izkušnje, ko sem brodil in iskal rešitve v danih "oporečnih" situacijah mojega življenja. Konji, ko sem 7let živel z njimi na ranču in pa "mačka" Hojca, ki mi je zadnja, resnično velika izkušnja o vpogledu v moje zdravje in počutje - seveda preko njenega obnašanja in odnosa do mene. (v našem brlogu najdeš še kače in ujede.... Nekaj malega najdeš na blogu articulari, bom pa z veseljem sodeloval pri projektu, "TERAPIJE Z ŽIVALMI" .lp

PS. Vse dobro .........

Anonimni pravi ...

1. Viva ni revija z znanstvenimi članki!!!!!!!!!!!!!!! Sej vem, da sem zatežen akademik ampak tako je.

2. Terapija s 1001 živaljo deluje, če je udeleženec terapije do živali v osnovi pozitiven in nanje nealergičen. Jaz sem sicer uspešno božal pitona ampak me kače še vedno navdihujejo s strahom. Sem pa cca 10 let učil jahat in vem kako se s pravilnim pristopom premaga strah pred živaljo. Je pa pri konjih velik problem, ker za razliko od družinskih psov zahteva popolnoma drugačen prisotp, saj gre za maso pol tone, ki lahko v trenutku panike naredi marsikaj, zato je pri izbiri terapevtskega konja potrebno več pazljivosti in tudi ljudje, ki se približujejo konjem potrebujejo boljši nadzor.

3. Articulari - če boš še zašel na to stran - daj dopiši direkt link do bloga.

Lp, col.W.F Cody

Anonimni pravi ...

Jaz sem na blogu predvsem poskušala predstaviti mojo izkušnjo s psičko Lucy in pa z enim od mojih članov. In res Viva ni znanstvena revija vendar pa jo v tem članku večinoma podpiram. Pozitiven odnos mora pa človek imeti pri vseh terapijah in ne samo terapiji z živalmi. Na primer če nekdo odreka zdravila se lahko matraš in mučiš da mu jih boš dal pa jih ne bo hotel vzeti, prav tako je pri terapiji z živalmi.
Ljudje, ki delajo terapijo z živalmi so se ponavadi izobraževali o tem izven Slovenije.
Sicer pa articulari ... hvala za podporo. Jaz z terapijami nimam ničesar sem pa s tem želela povedati, da jih podpiram :).
Glede linka ... hm se da najdit samo če se hoče ;).

Natalis pravi ...

Zanimiva terapija.