torek, 17. julij 2007

Klici neukih uporabnikov računalnikov

Da se malo nasmejimo in da se malo zamislimo nad izjavam. Ne dolgo nazaj sem dobila en mail z naslovom RAČUNALNIŠKI PROBLEMI. V njem so bili navedeni pogovori z svetovalcem in pa stranko, ki potrebuje pomoč pri uporabi. Stranke so velikokrat res neuke in prav zaradi tega je še toliko bolj pomembno, da se ljudem omogoči delo z računalniki. Osveščanje ljudi glede dela z računalnikom pa bi po mojem mnenju biti dostopen vsakemu državljanu Republike Slovenije. Res je, da se informacijska tehnologija hitro razvija, vendar pa za osnovno poznavanje informacijske tehnologije in pa delovanje pripomočkov res nikoli nisem vprašala kaj takega. To je lahko samo spodbuda, da se naredi kaj več na področju izobraževanja s pripomočki, kot je računalnik.

Pomoč uporabnikom na S.O.S. liniji za uporabnike računalnikov:

Stranka: Halo, računalnik mi nekaj nagaja.
Svetovalec: Kakšnega pa imate?
Stranka: Belega.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Svetovalec: Dober dan, kako vam lahko pomagam?
Stranka: Datoteke ne morem natisniti.
Svetovalec: Kliknite najprej "Start"...
Stranka: Poslušajte!! Ne začenjajte mi zdaj s tako strokovnimi napotki! Presneto, saj nisem Bill Gates!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Stranka: Težave imam s tiskalnikom in sicer s tiskanjem rdeče barve.
Svetovalec: Imate barvni tiskalnik?
Stranka: Ne.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Svetovalec: In kaj imate zdaj na monitorju, gospa?
Stranka: Medvedka, ki mi ga je kupil moj fant.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Svetovalec: In sedaj pritisnite tipko F8.
Stranka: Ne dela!
Svetovalec: Kaj natančno ste naredili?
Stranka: Kot ste rekli: 8-krat sem pritisnil tipko F...
------------------------------------------------------------------------------------------------
Svetovalec: Vaše geslo je mali "a" kot avto, veliki "V" kot Viktor in številka 7.
Stranka: Mala ali velika 7?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Stranka: Ne morem na internet.
Svetovalec: Ste prepričani, da ste vtipkali pravo geslo?
Stranka: Prepričan sem. Videl sem, kako ga je vtipkal prijatelj.
Svetovalec: Mi lahko poveste, kakšno geslo je vtipkal?
Stranka: Pet zvezdic.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Svetovalec: Izvolite, kako vam lahko pomagam?
Stranka: Pišem svoj prvi e-mail.
Svetovalec: Prav. Kaj vas muči?Stranka: Napisal sem črko a, ne vem pa, kako naj naredim okrog nje tisti krog.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Stranka: Ne morem natisniti dokumenta!
Svetovalec: Kaj ste pa naredili?
Stranka: Kadarkoli poskusim in kliknem na "tiskanje", se pojavi napis: Ne najdem tiskalnika. Pa sem dvignila tiskalnik in ga postavila pred monitor, računalnik pa mi še vedno odgovarja, da ga ne najde!
------------------------------------------------------------------------------------------------

Upam, da ste se le nasmejali izjavam in da se niste nikoli bili pobudnik takega dialoga (sploh v primeru stranke).

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Jaz sm tam nekje leta 1990 iskal kje za vraga na tipkovnici imam tipko SHIFT. Drugace pa ja - informacijska nepismenost bo postala tak problem kot je bila obicna pismenost nekje leta 1980 in tam okoli.