sobota, 26. januar 2008

Nekadilka ...6. dan

Ne vem ali je narobe, da štejem dneve od kar sem nehala kaditi vendar mi to trenutno pomaga. Še najbolj pa mi je pomagala knjiga, ki mi jo je predlagal komnetator (museart) na moj post "Kako prenehati kaditi?". Knjigo KONČNO NEKADILCI je napisal Allen Carr in je super v primeru, da še vedno kadite in se bojite nehati. Jaz sem sedaj kljub temu, da sem že enkrat prej nehala (pa nisem prav verjela v to da sem nehala) dojela zdaj pač drugačno logiko prenehanja. Vedno manjkrat se mi dogaja, da pomislim na cigareto. Sedaj se učim reagirat na to (cigareto), da je to nekaj kar je ogabno in o čemer ni vredno razmišljati (kakor piše Carr). On pravi, vsaj kakor sem jaz dojela, da je prvo kar se moramo kadilci zavedati, da cigarete smrdijo, so ogabnega okusa, da ni nobenega zadovoljstva v tem da kadimo, da smo lahko še bolj srečni brez cigaret, manj smo neučakani, bolj smo lahko sproščeni ... itd. Nekaditi je prednost! Trenutno zaradi prehlada nekaterih prednosti ne čutim (še vedno namreč kašljam) verjamem pa, da jih bom po prehladu začela bolj čutiti.

Po tej knjigi sem dojela zakaj mi je pri prvem prenehanju spodletelo in to seveda obžalujem.
1. Mislila sem samo na to, da moram določen čas biti brez cigarete da lahko preneham oziroma da ne bom mislila na cigareto, nisem pa dojela, da bi mogla biti brez cigarete za vedno (saj le to pomeni da sem nekadilka!).
2. Ena cigareta na teden - napaka ... cela katastrofa je bila, da sem naredila največjo napako! Namesto, da bi totalno prenehala sem komaj čakala na eno tednesko cigareto. Vsakič znova pa sem se morala po tej cigareti odvajati od kajenja (kot bi ponovno mogla nehati kaditi).
3. Velika napaka je bila tudi, da sem mislila da me cigareta pomiri, osrečuje ... itd. - to me je namreč mučilo! Cigarete ne pomirjajo temveč povzročajo zasvojenost! Cigarete ne osrečujejo, nikoli namreč nisem z veseljem stekla ven iz lokala da bi prižgala cigareto! (prav nasprotno jezna sem bila nase ker sem kadila!).
4. Smo enkrat na teden sem si dovolila kaditi - NAPAKA!! Resnično uničevanje sebe in samospoštovanja.

Od danes naprej se počutim kot, da se ničemur ne odpovedujem temveč, da sem prav vesela, ker lahko normalno zadiham in tudi drugi ljudje lahko zadihajo normalno poleg mene. Počutim se odlično brez cigarete, kljub temu da v meni še vedno pravi nekaj da bi potrebovalo cigareto - vendar vem da je to glas, ki bo kmalu izginil! Počutim se odlično, ker vem, da sem lahko brez odvisnosti bolj srečna. Naj povem, da še nikoli nisem zdržala v knjižnici na enkrat 4 ure - danes sm zdržala toliko časa!

Avtor je našteval tudi prednosti nekajenja in naredil je tudi poglavje, ki mi bo za vedno ostalo v spominu. Naslov poglavja je PREDNOSTI KAJENJA - tu je avtor pustil prazen list (zakaj? ker dejansko prednosti kajenja ni!!!). Zdaj se samo sprašujem kako to, da tega nisem že prej dojela in občutila sama. Poleg tega sem naredila tudi plan oziroma načrt kako se obraniti notranjemu (bedastemu) glasu, ki me vabi na cigareto in vabilom drugih, ki pač ne spoštujejo moje odločitve o prenehanju (še slabše zaničujejo me). Ker ne kadim več si lahko rečem nekadilka - na kar sem pravzaprav ponosna in vesela, da ne bom nikoli več okusila tobaka (bljah)!

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Kmalu bo deveti mesec brez. Zdaj mi že zelo smrdijo, čeprav pride včasih neka nerazložljiva želja, pa čeprav ne več prehuda. Sam sem se trudil prenehati, tako, da sem opustil samo kajenje, vse ostalo sem počel kot prej, in hodil v isto družbo kadilcev.
Želja bo pa počasi minevala in bo vedno redkejša, se je pa potrebno pripraviti na to. Saj če bi te prijelo da bi pred avto skočila, tudi nebi...

Anonimni pravi ...

Zdrzi delaj vse samo ne popusti pred pa pastjo. Sedaj si ze nekadilka. Ce pa samo enega pogadis si kadilka, Ne popusti pred pastjo.
Drzi se.

Tinas' blog pravi ...

Ne bom več prižgala cigarete, že sedaj mi smrdijo in vsakič ko pomislim na cigareto se nasmejim kako je lepo brez kajenja. Še vedno sem noro prehlajena (nos, ušesa in sem brez glasu). Verjetno se moje telo čisti kadilske navlake. Veš kaj pa najraje slišim ... k mi ljudje pravijo nekadilka ... takrat bi kar trikrat poskočila v zrak in zakričala od veselja. Prav ni mi težko ker sem nehala popolnoma kaditi ... danes je 7. dan brez cigarete in mislim da bo tudi 8. dan tako minil. Ponavadi mi v službi ni pasalo toliko kaditi kot doma. Ampak vem kako bi me to lahko uničilo - kajenje mislim. Tako, da se vsakič nasmejim k mi en glasek prav nej enga prižgem, jaz ga pa hitro utišam in mu povem da sem bolj srečna brez cigaret. Mislim, da bolj pozitivno se te navlake ne da rešiti in mislim da sem se jo tokrat pravilno lotila odpravit s pomočjo vseh k me spremljate tuki ali drugje (vsaj nekateri me).

Anonimnež bom se držala - definitivno bi bla lahko že prej srečna brez kajenja ... samo na žalost sem to prepozno spoznala in s tem zavrgla marsikaj.

igor pravi ...

Sicer pisem malce pozno a bolje kot nikoli. Upam, da ti je boj uspel. Tudi sam sem po 10 letih prenehal in ne kadim ze skoraj leto in pol. Super je, ker me nazaj resnicno ne vlece vec niti malo, cigarete se mi gnusijo. Tudi jaz sem na hitro prebral omenjeno knjigo in moram priznati, da je pomagala. Sicer je vse napisano jasno, ampak knjiga te nekako vodi in ti voljo in realnost vbija direktno v podzavest. Srecen sem, ker z odvajanjem nisem imel nobenih tezav in tudi nisem kasneje popustil ob vecjih stresih. Tukaj se lahko zahvalim samo knjigi, ki m je pripravila, do tega da sem reagiral in razmisljal drugace. Veliko je kritikov a opazil sem, da 98% taksnih, ki knjige sploh se niso videli kaj sele prebrali. Vsem, ki ste prenehali pa cestitke in upam, da ne padete nazaj na stara pota.

Tinas' blog pravi ...

Najprej naj vsem skupaj, čestitam tudi tebi Igor, za vsak dan nekadilstva. Trenutno sem nekadilka že ... tri leta? Ne vem točno, ker sem kar pozabila, da ne kadim. Knjiga je bila čudovit pripomoček, da sem prenehala. Pozitivno v življenju je to, da že poskusiš prenehati oz. si daš možnostn za nov način življenja.