ponedeljek, 7. maj 2012

Biti motoristka oz. sopotnica na motorju

Biti motorist je nekaj popolnoma drugačnega kot biti avtomobilist. Jaz sicer ne vozim motorja, ga pa vozi moj partner. Predajati se vožnji oz. nekomu, ki je umirjen voznik in vozi po predpisih pa je odlično. Tako sem srečna, ko začutim "veter v laseh" in poletim na krilih enovalnega motorja. Obožujem, ko me dragi zapelje (z moje strani) po še nikoli videnih poteh. Po drugi strani pa me je vsakič znova strah prav te ogroženosti motoristov. Res je, motorista avtomobil hitro spregleda. Prav tako še vedno večina motoristov nima izklopa smernikov (kar je lahko prav tako usodno), saj na primer motorist pozabi prižgan smernik za v desno in ga tako lahko avtomobil ne vede in nehote "izsili" (seveda ga ne izsili zares). To bi bilo za označiti kot skrajno pomembno in je potrebno vzeti na znanje tudi avtomobilistom. Jaz tega prej nisem vedela, šele sedaj, ko mi je partner predstavil vse skupaj sem začela razmišljati o tem in vedno oz. v večini primerov počakam, da gre motorist mimo mene in šele nato speljem.

Torej tema danes bo prav posebna ... in sicer motor, alkohol, dirkališča, prehitra vožnja, primerno označevanje cest, prilagojene ceste tudi za motoriste ... itd.

Ker se mi zdi zelo velikega pomena vožnja z motorjem sem letos mojega dragega prosila, da greva tudi na žegnanje motorjev. In sva šla ... Čudovita vožnja ... juhej. Ponovno sva bila na motorju in mimo naju so švigali motorji, drug za drugim ... na koncu sem imela občutek, da sva na cilj prišla zadnja. Pa nisva! Ampak prehitra vožnja je velikokrat problem (sem si mislila). Midva sva se pač peljala po predpisih, pa kaj če so mimo naju švigali drugi. Meni je namreč užitek, da grem na motor in se tako počutim sproščeno, svobodno, v stiku z naravo oz. na sploh okolico, med vožnjo pa lahko vonjam čudovito pokošeno travo ... Kar seveda pri vožni z avtomobilom odpade.

Motilo me je le, ko sva s svojim dragim parkirala motor in so drugi okoli naju že pili žlahten hmeljev napitek z alkoholom. Tokrat ne gre za to, da jaz ne bi spila piva, gre za princip - na motorju sem (ali pa v avtu) in takrat ne pijem alkohola. In preprosto za to, da moraš razumeti, da si lahko samo hipec nepreviden in si pod ... Torej gre za razum - ko vozim motor ne pijem!! Kako lahko nekdo, ki vozi motor pije pivo? In se prešernega nasmeha usede na "jeklenega konjička" in odjaha proti kaj vem kam. Kako to, da je najbolj prodana pijača na raznih žegnjanjih ravno pivo. Grozno!! Menim, da bi lahko to pijačo v takih primerih prepovedali. A kaj ko bi se našlo vseeno nekaj veljakov, ki bi si pivo prinesli s seboj! Pijača pri vožnji me resnično moti, pa ne zato, ker ogroža tisti voznik sebe ampak ker ogroža druge.

No, pa da preidem na temo dirkališče. Več kot to ne bom napisala in sicer dodala bom link spletne strani, kjer je jasno napisano, da se naša kultura vožnje zaradi dirkališč ne bi prav nič spremenila. Res sem mnenja, da dirkališča niso primeren način tako imenovanega "pucanja ventičkov". Torej kliknite na link Zahojenci in dirkališče.

Strinjam se pa tudi z nekaterimi, ki pravijo, da bi bilo potrebno določene dele, kjer je več motoristov opremiti s primernimi tablami, prilagojenimi robniki, očiščenimi cestami peska, ogradami proti zdrsu motorja, prav tako pa nenehnega krpanja cest (to je res moteče) ...

Motoristi so zakon! Ampak po pameti! To pomeni, da tudi ti upoštevajo prometne predpise in da kljub prehitevanju kolon (ki jih načeloma ne smeš), pazijo druge udeležence na cesti. Adi Smolar je včasih lepo pel pesem Na cesti nisi nikdar sam, saj jo še vedno verjetno.




Ni komentarjev: